Gwarantowana jakość Ecobike

Rowery Ecobike cieszą się zaufaniem tysięcy klientów ze względu na bardzo dobry stosunek jakości części do ceny, wydajne napędy oraz bezawaryjność. Firma Ecobike ma ponad 15-letnie doświadczenie w produkcji, sprzedaży i serwisowaniu rowerów elektrycznych. W odróżnieniu od wielu marek na rynku polskim, oferujemy lokalny, profesjonalny serwis oraz stały dostęp do części zamiennych nawet do starszych modeli, dzięki czemu Ecobike to rowery elektryczne, którymi można cieszyć się przez długie lata.

Rowery Ecobike oraz baterie objętę są 2-letnią gwarancją producenta. Karta gwarancyjna, instrukcja obsługi i warunki gwarancji są dołączone do zakupionego roweru. Prosimy o zapoznanie się z instrukcją, zasadami bezpieczeństwa oraz warunkami gwarancji przed rozpoczęciem użytkowania roweru, a w szczególności wykonania początkowego przeglądu serwisowego.

Warunki Gwarancji Producenta

  1. Poniższe określenia zwarte w niniejszych Warunkach Gwarancji będą miały następujące znaczenie:
  • „Gwarancja” – oznacza uprawnienia oraz obowiązki wynikające z niniejszych Warunków gwarancji oraz Kodeksu cywilnego, obowiązujące na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
  • „Karta Gwarancyjna” – oznacza dokument zawierający informacje odnośnie Produktu, do którego zastosowanie znajdują niniejsze Warunki gwarancji,
  • „Produkt” – oznacza rower elektryczny, którego nazwa, model, numer fabryczny, numer baterii oraz inne niezbędne informacje zostały wyszczególnione w treści Karty Gwarancyjnej,
  • „Producent” – oznacza Ecobike Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, adres: ul. Osiniecka nr 108, 54-530 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000715499, NIP: 8943124748, REGON: 369401457,
  • „Punkt serwisowy” – oznacza autoryzowany przez Producenta punkt serwisowy, którego nazwę, adres oraz telefon każdorazowo wskaże Gwarant lub Producent, którego adresy zamieszczone są na stronie producenta www.ecobike.pl
  • „Sprzedawca” – oznacza podmiot, który dokonał sprzedaży Produktu, którego nazwa, model, numer fabryczny, numer baterii oraz inne niezbędne informacje zostały wyszczególnione w Karcie Gwarancyjnej, Sprzedawca z chwilą sprzedaży Produktu staje się Gwarantem.
  • „Gwarant” – podmiot udzielający Gwarancji, który wprowadził Produkt do użytku poprzez sprzedaż.
  • „Uprawniony z gwarancji” – oznacza osobę, która nabyła Produkt od Sprzedawcy oraz każdego następnego właściciela Produktu posiadającego Kartę Gwarancyjną, który nabył skutecznie prawo do wykonywania uprawnień z tytułu Gwarancji,
  • „Naprawa” – oznacza czynności specjalistyczne zmierzające do usunięcia wady Produktu objętego Gwarancją wykonane przez Gwaranta, Punkt serwisowy lub Producenta.
  1. Okres gwarancji na Produkt oferowany przez Gwaranta liczony jest od daty zakupu (przy czym decydująca jest data na oryginalnym dowodzie zakupu) i wynosi:
  • 24 miesiące, lub
  • 12 miesięcy w przypadku zakupu Produktu przez osoby prowadzące działalność gospodarczą, które używają produktu w celach zarobkowych.
  1. Podstawą uznania roszczenia w okresie gwarancji jest ważna i wypełniona Karta Gwarancyjna wraz z dowodem zakupu. Karta Gwarancyjna niewypełniona, względnie wypełniona jedynie w części, tj. nie zawierająca modelu roweru, numeru ramy, numeru baterii, daty sprzedaży, pieczątki lub podpisu Sprzedawcy jest nieważna.
  2. Uprawniony z gwarancji zobowiązuje się do wykonania przeglądu zakupionego Sprzętu po przejechaniu od 70 do 120 km, w dowolnym, wybranym przez siebie serwisie rowerowym. Koszt takiego przeglądu ponosi Uprawniony z gwarancji. Niewykonanie przeglądu powoduje utratę Gwarancji na podzespoły mechaniczne. Potwierdzeniem wykonania przeglądu jest wpis podmiotu wykonującego przegląd do karty gwarancyjnej – wpis musi zawierać datę, pieczątkę i podpis.
  3. Gwarancja nie obejmuje:
  • komponentów, które ulegają naturalnemu zużyciu poprzez ich użycie: ogumienia, klocków hamulcowych, cięgna hamulców, siodła, chwytów kierownicy, rozcentrowanego koła, pedałów, naturalnego zużycia łańcucha, koronek trybu, naturalnego zużycia baterii (stwierdzonych na podstawie ekspertyzy),
  • komponentów, które zostały nadmiernie zniszczone przez uderzenia lub uszkodzenia mechaniczne (w tym złamany hak przerzutki), odprysków lakieru powstałych z niedbałości o produkt, zerwania gwintu korb, zużycia żarówek,
  • komponentów, które zostały zniszczone z powodu niewłaściwej regulacji: sterów, konusów piast
  1. Uprawniony z gwarancji traci swoje prawa wynikające z Gwarancji w przypadku gdy:
  • używa Produktu niezgodnie z przeznaczeniem, instrukcją obsługi (skoki, akrobacja, jazda wyczynowa itp.),
    uszkodzi mechanicznie Produkt,
  • Produkt był niewłaściwie przecho­wywany i narażony na zniszczenie,
  • Uprawniony z gwarancji nie wykonuje okresowego smarowania i konserwacji Produktu,
  • stosuje niewłaściwe materiały zabezpieczające Produkt,
  • używa Produkt niezgodnie z instrukcją,
  • uszkodzi Produkt w związku ze zdarzeniem losowym (np. wypadek drogowy),
  • nie posiada wpisu na wykonany przegląd rowerowy (punkt 4 Warunków gwarancji),
  • dokonuje prób naprawy Produktu samodzielnie lub za pomocą innych nieuprawnionych osób, narażając Produkt na jego zniszcenie.
  1. Do obowiązków Uprawnionego z Gwarancji należy wykonanie:
  • czynności obsługowych i regulacyjnych,
  • czynności sprawdzających i likwidujących wszelkie luzy połączeń śrubowych,
  • czynności polegających na spraw­dzeniu i bieżącym uzupełnianiu powietrza w ogumieniu,
  • czynności sprowadzających się do utrzymania w czystości całego Produktu, a w szczególności łańcucha, zębatki oraz innych części ruchomych.
  1. W przypadku baterii należy dbać przede wszystkim o to żeby:
  • przy pierwszym użyciu baterii lub użyciu baterii po długim okresie jej nieużywania, aby bateria była wyczerpana do końca i następnie żeby została naładowana do maksimum,
  • po wyczerpaniu baterii, ponownie należy ją naładować w ciągu 24 h,
  • w przypadku nieużywania Produktu w dłuższym okresie czasu, należy wyjąć baterię, która powinna być naładowana do maksimum, a następnie należy ją pozostawić w suchym i ciepłym miejscu,
  • w przypadku nieużywania Produktu, ładować baterię raz w miesiącu.
  1. Wady lub uszkodzenia Produktu ujawnione w okresie Gwarancji powinny zostać zgłoszone Gwarantowi niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty ich ujawnienia. Jeżeli wada nie zostanie zgłoszona Gwarantowi w podanym terminie Uprawniony z gwarancji traci prawo do dalszych roszczeń reklamacyjnych.
    Produkt, w którym stwierdzono wadę powinien zostać niezwłocznie wyłączony z użytkowania, gdyż dalsze jego użytkowanie jest niebezpieczne, oraz może doprowadzić w konsekwencji użytkowania do kolejnych wad Produktu. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe na skutek używania wadliwego Produktu.
  2. Konieczność dokonania naprawy Produktu winna zostać zgłoszona Gwarantowi, który dokonuje oceny danego uszkodzenia. Ocena odbywa się na zasadach ustalonych przez Producenta, które są jednakowe dla wszystkich użytkowników danego Produktu. Uprawniony z gwarancji zobowiązany jest do dostarczenia sprzętu do Sprzedającego osobiście lub za pomocą Przewoźnika, przy czym koszt i ryzyko przesyłki ponosi Uprawniony z gwarancji. Uznanie roszczeń gwarancyjnych Uprawnionego z gwarancji będzie równoznaczne ze zwrotem kosztów przesyłki poniesionych przez Uprawnionego z Gwarancji. Wówczas Gwarant zwróci koszty rynkowe dostarczenia towaru do miejsca wskazanego przez Gwaranta oraz pokryje koszt zwrotnego dostarczenia Sprzętu do siedziby Uprawnionego z gwarancji. Przekazany do rozpatrzenia reklamacji Produkt powinien być oczyszczony z błota, piasku i innych zabrudzeń.
  3. Procedura reklamacyjna rozpoczyna się z chwilą dotarcia Produktu do Sprzedającego lub Producenta lub Punktu serwisowego wyznaczonego przez Producenta (jeżeli Uprawniony z Gwarancji nie ma możliwości dostarczenia Produktu do Sprzedawcy). Gwarant zobowiązuje się do wykonania świadczenia gwarancyjnego w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania Produktu. W przypadku gdy wada będzie wymagała dłuższej diagnozy lub przekazania Produktu lub jego części do Producenta, Gwarant zastrzega sobie prawo przedłużenia wyżej wskazanego terminu o czas niezbędny do rozpatrzenia reklamacji. O konieczności przedłużenia terminu potrzebnego do rozpatrzenia reklamacji, Gwarant zawiadomi Uprawnionego z gwarancji przed upływem 14-tego dnia, liczonego od dnia dostarczenia do niego Produktu.
  4. Gwarancja obejmuje bezpłatne usunięcie wady poprzez naprawę wad fizycznych komponentów, oraz błędów konstrukcyjnych, montażowych lub wad materiałowych zaistniałych w toku normalnej eksploatacji. Gwarancja obejmuje wymiany komponentu wadliwego na wolny od wad, w przypadku niemożliwości dokonania naprawy tego komponentu.
  5. Gwarancją objęty jest cały Produkt jaki i jego poszczególne komponenty, z wyłączeniem zgodnie z punktami 5 i 6 Karty Gwarancyjnej. W przypadku Naprawy Produktu czas trwania gwarancji ulega przedłużeniu o ten okres niesprawności Produktu, to samo dotyczy sytuacji gdy naprawiana jest tylko poszczególna część.
  6. Obowiązek dostarczenia Produktu Uprawnionemu z gwarancji po dokonaniu jego Naprawy spoczywa na Gwarancie. Dokładny termin (poprzez określenie dnia i godziny) dostarczenia Sprzętu przez Gwaranta zostanie uzgodniony wspólnie przez Uprawnionego z gwarancji i Gwaranta. Uprawniony z gwarancji jest zobowiązany do odebrania w ustalonym terminie Produktu, w którym usunięto wady objęte Gwarancją. W przeciwnym razie Uprawniony z Gwarancji poniesie koszty ponownego dostarczenia Produktu przez Gwaranta.
  7. W przypadku bezzasadnej reklamacji wszelkie koszty związane z jej rozpatrzeniem ponosi Uprawniony z gwarancji. W szczególności Uprawniony z gwarancji zobowiązany jest pokryć stosownie do sposobu realizacji reklamacji koszty transportu, koszty dojazdów i czasu pracy serwisantów wg indywidualnych stawek Gwaranta, koszty materiałowe, wynajęcia niezbędnego sprzętu, a także koszt delegacji według obowiązujących stawek, jeśli ma zastosowanie, zaś w przypadku konieczności noclegu pracowników serwisu – koszty noclegu. Nabywca zobowiązuje się uregulować ww. należności w oparciu o stosowną fakturę VAT. Protokół serwisowy w przypadku dojazdu serwisanta obejmuje również ilość przejechanych kilometrów, czas dojazdu i czas pracy. Ponadto Uprawniony z gwarancji w przypadku bezzasadności reklamacji zobowiązany jest pokryć także inne koszty, w tym koszty ekspertyzy, które poniósł Gwarant w związku z rozpatrzeniem reklamacji.
  8. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa, Gwarant i Producent wyłącza jakąkolwiek odpowiedzialność za straty lub uszkodzenia, za utratę jakichkolwiek korzyści, utratę możliwości korzystania z Produktu, utratę funkcjonalności Produktu, utratę kontraktów, utratę transakcji, utratę przychodów lub przewidywanych oszczędności, zwiększone koszty lub wydatki oraz za jakąkolwiek inną pośrednią, wynikową lub szczególną stratę lub szkodę.
  9. W przypadku roszczeń wynikających z udzielonej Gwarancji obowiązuje wyłącznie prawo polskie.
  10. Do rozstrzygania wszelkich sporów pomiędzy stronami, mogących wiązać się ze stosunkami opartymi na zawieranych przez strony umowach sprzedaży lub innych umowach, do których zastosowanie znajdowałyby niniejsze Warunki gwarancji, wyłącznie właściwy będzie Sąd powszechny właściwy dla siedziby Gwaranta lub Producenta.
  11. W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy, o których mowa m.in. w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.).
  12. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza stosowania uprawnień z przepisów o niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. Uprawniony z gwarancji może wykonywać uprawnienia z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

Koszyk

Informacja o cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia podstawowej funkcjonalności sklepu internetowego (niezbędne pliki cookies), oraz w celach dodatkowych (opcjonalne pliki cookies), jak: prowadzenie statystyk, monitorowanie bezpieczeństwa, ulepszanie funkcjonalności i prezentowanie spersonalizowanej oferty zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz wyrazić zgodę na wszystkie pliki cookies, klikając Zaakceptuj wszystkie, lub tylko te niezbędne do prawidłowego działania strony, klikając Zaakceptuj tylko niezbędne. Zmienisz lub wycofasz wyrażoną zgodę poprzez link w dole strony w dowolnym momencie.